Aralık 04, 2012

ZM / Polyushka Polye



9 yaşlarında falandım. Işık tv –belki hala vardır- adında milliyetçi çizgisini açıkça belli eden, hemen her programı bu ülküsüne bağlı yayın yapan bir kanal vardı, ilk orada denk gelmiştim. Kanal sayısı en fazla 25-30’u bulan televizyonumuzda reklam aralarında ya da genel bir zap turunda karşımıza çıkan bir jenerik vardı, adını çok sonraları öğrendiğim bir şarkının çalındığı; Polyushka Polye.

Kumanda kime denk gelmişse, çalsın diye diretirdim. Sonuna kadar çalsın diye. Büyük bir vadide atlar üzerinde koşan cesur adamların müziği çalsın diye.

Kendimi o yaş çocuklarının çok sevdiği, büyük bir iş becermiş bir kahraman, asker gibi hissederdim. Çünkü kahramancaydı, çocuktum ve hoşuma giderdi.

Müstakil evciğimizin önündeki küçük bahçenin yukarısındaki duvarın üzerinde –zincirleme isim tamlaması diye buna denir- aşağıya bakıp küçük kız cüssemle bu eşsiz eseri mırıldanmışlığım, daha da beteri mırıldanırken -evet burası utanç verici- gözlerimin dolduğunu dahi hatırlarım.

Yıllar sonra Ahmet koç beyin sazıyla yorumladığı, klibinde dişilliğinin tüm hünerlerini kısacık eteciğiyle göbek atarak sergileyen kızla süslediği o çalışması olmasa idi bugün ben bu eşsiz melodinin ne adını bilecektim, ne de bu yazıyı yazdığım kıymetli oluşuma ad verebilecektim.

*

Kırgızlara aitmiş aslında da Ruslar sahiplenmiş, belki de Cengiz’in atlarının müziğiymiş rivayetleri olsa da bugün dünya bu eseri Sovyetlerin cesur devrim marşı olarak tanıyor.

Kulak verelim;

Bu ova,
Bu engin ova
Atları koşar üzerinde çayırların
Hey, kızıl ordu kahramanlarının

Hanımlar bakın, 
Gittiğimiz yere bakın
Uzun yolumuz, hızla koştuğumuz
Hey, sizin şanlı yolunuz

Hanımlar, bakın 
Düşmanı yenmek üzereyiz
Atlarımız rüzgar
Hey, tanklarımız fırtına

Haydi ahenkle çalışalım 
Kolhoz için çalışalım
Biz nöbetçileriz, emeğin bekçileri, şimdi
Hey, biz bekçileriyiz emeğin

Hanımlar, bakın 
Hanımlar, gözyaşlarımızı silelim
Haydi çalsın ,güçlenelim, şarkımız
Hey, bizim savaş baladımız

Bu ova 
Bu engin ova
Atları koşar üzerinde çayırların
Hey, kızıl ordu kahramanlarının 


kaynak.

Hiç yorum yok: